Lees nu “Ontvang elke dag meer kansen”!

Omdat ik zelf ook graag geïnspireerd blijf, heb ik me aangemeld bij verschillende bedrijven op het gebied van marketing, coaching, etc. Ik ontvang periodiek de updates en soms bieden deze bedrijven dan gratis e-books aan van derden. Zo ontving ik ook een e-book over marketing en PR. Ik dacht in eerste instantie dat het een onzinboekje was, puur en alleen gericht op het “binnenlokken” van nieuwe klanten. Ik heb me aangemeld voor de webinar omdat het onderwerp me aansprak en daarna ook het boek maar gelezen. En wat blijkt? Het zit vol met superwaardevolle info. Wie had dat gedacht? Ik niet dus.

 

Zo zag ik maar weer dat ik overal kansen kan krijgen om te groeien. Dat is nou net de truc met alle dingen. Je kunt het zelfde aan twee verschillende mensen aanbieden en de één pakt het aan als een kans terwijl de ander het afwimpelt als spam. Wat iets waard is zit niet alleen in het ding zelf maar vooral ook in hoe je het waarneemt.

 

Het boekje dat ik kreeg ging o.a. over de manier waarop een bedrijf zijn product presenteert en dan specifiek over de woorden die je kiest voor je boodschap. Precies hetzelfde ding kan op verschillende manier aangeprezen worden. En dit is heel belangrijk, want alles moet verkocht worden, zelfs gratis dingen. Consumenten vragen zich bij bijna alles af: “Waarom zou ik dit aanpakken, ook al is het gratis?” Zoals het boek omschrijft, is de sleutel tot succesvol presenteren, de focus leggen op de oplossing die je biedt. Dus niet “Download mijn gratis boek” maar “Hier is de oplossing voor dit probleem (die staat in een gratis boek)”. De keuze van woorden bepaalt dus wat de reactie van de consument zal zijn.

 

Als ik zo af en toe luister naar de dingen die ik heel de dag tegen mijzelf zeg of denk, merk ik dat ik het ook niet altijd even goed presenteer. Alles moet verkocht worden, zo moeten we ook onszelf aan elkaar maar vooral ook aan onszelf “verkopen”. Waarom zou ik dit lichaam accepteren? Waarom zou ik mijn relaties accepteren? Waarom zou ik mijzelf nog accepteren? Als we happy zijn met wat we hebben is er niks aan de hand maar wat als we in de loop van de jaren dingen hebben verzameld waar we niet meer van weten wat het ook al weer toevoegde?

 

Toen ik een gratis boekje accepteerde omdat het op zo’n manier gepresenteerd werd dat ik het wilde hebben, pakte ik een kans aan waarvan ik van te voren niet gedacht had dat het me zo veel nieuwe inzichten op zou leveren. Als ik naar de dingen in mijn leven kijk en ze aan mijzelf presenteer op zo’n manier dat ik het wil hebben, bied ik mijzelf een kans aan waarvan ik van te voren niet kan inzien hoeveel het me kan bieden. Onze gedachten en woorden bepalen onze werkelijkheid. Hoe presenteer jij je baan aan jezelf? Of je lijf? Of je partner? Oefen met kansen zien in de kleinste dingen zodat je ze ook in de grote dingen gaat zien want: “How you do anything, is how you do everything”.

  1. Hier zijn wat oefeningen voor je,
    Kies een ding in je leven, bijvoorbeeld je werk, en probeer het te verkopen. Één tip uit het ebook was, focus op het probleem dat je op wilt lossen. Dus niet “Hier is een baan, wil je het hebben?” maar “Ik heb iets waarmee je je gezin kunt onderhouden” waarbij het niet kunnen onderhouden van je gezin dus een probleem is.
  2. Kies een relatie in je leven, bijvoorbeeld je partner, en probeer deze aan jezelf te verkopen. Focus hierbij weer op de dingen die je partner toevoegt. Als je het wat ingewikkelder wilt maken, kies dan een persoon in je leven waar je een minder goede relatie mee hebt.
  3. Probeer nu jezelf eens aan jezelf te verkopen. Begin eerst met iets makkelijks, je gespierde lichaam of je geduldige persoonlijkheid, maar pak daarna ook iets waar je niet trots op bent.

 

Je bent goed zoals je bent, dus er is een manier om dat wat je in de aanbieding hebt op zo’n manier te presenteren dat je het wilt kopen. Alles is perceptie. Het is niet alleen wat je verkoopt maar vooral hoe je het verkoopt.

Wat denk jij? Laat een reactie achter!

 

Als je vastloopt in de oefeningen of eens samen wilt oefen, stuur me dan even een mailtje. Ik denk graag met je mee.

 

– Diederik

 

PS. Ik ben bezig met een nieuw product waarvoor ik zelfs een filmpje aan het maken ben. Als je je geroepen voelt om me te helpen met make-up, licht en geluid of wat dan ook hoor ik het graag.

Leave A Response

* Denotes Required Field